Article de #Vitalcem : “Recuperació invisible” #CEMediterrani Centre  de #salut i #bellesa

 

LOGO-ONES-VITALCEM-png

RECUPERACIÓ INVISIBLE

Són totes aquelles coses que fem i que no fem, sense ser-ne conscients, i que influencien directament sobre el nostre rendiment i la nostra recuperació i el nostre benestar en el dia a dia.

Això no tan sols serveix per a qui busca una millora en les seves marques esportives sinó també per a aquells què practiquen exercici físic d’una manera moderada (3-4 vegades a la setmana) i fins i tot per a tot el col·lectiu de persones que ni tan sols practica esport.

Perquè quan parlem de recuperació invisible no ens referim a cap altre cosa que donar a l’organisme, un seguit d’inputs per a què aquest rendeixi millor, es nodreixi millor, acumuli menys tensió, en definitiva visqui millor i ens faci sentir més bé en el dia a dia.

Perquè fent esport o no, una recuperació invisible permetrà escurçar el període de recuperació, evitar lesions i sobrecàrregues, reposar els sistemes hormonals i els substrats energètics necessaris, així com reparar els teixits més ràpidament.

descargaLes pautes diàries que aconsellem seguir són:

  • Hidratació: és bàsica. Som aigua. No val fer una gran ingesta una o dues vegades al dia ja què el cos necessita petites dosis durant t
    t el dia. Recorda: una pluja constant beneficia el terreny, una gran tempesta el pot malmetre.
  • Estiraments: produirem canvis elàstics i plàstics del teixit muscular que farà que recuperi la seva tensió “normal”. Estem sotmesos a tensions constants, ja sigui per males postures, esforços físics o per tensió a la feina.

Fes-los en el moment del dia que creguis més adient per estar una estona conscient del què estàs fent. Fes-los durar no menys de 30 segons per cada múscul que vulguis estirar.

  • Alimentació: si ets esportista no hauria de passar més de 30 minuts des de queimages finalitzes l‘entrenament i comencem la ingesta. Opta sempre per opcions saludables. Durant el teu dia a dia alimenta’t correctament, tant si ets esportista com si no. Com deia Hipòcrates: fes que el teu aliment sigui la teva medicina. Això et previndrà de moltes disfuncions. Som el què mengem.
  • Descans: dormir un mínim de 7-8 h. per la nit és importantissim per a la síntesis hormonal i de proteïnes. És el moment en què els nostres teixits aprofiten per regenerar -se.
  • Mou-te: la vida és moviment. Si no fas exercici físic planteja’t una activitat contínua i moderada (activitat que t’agradi ) almenys 30 minuts al dia (caminar ràpid, marxa nòrdica, piscina, exercicis amb gomes…). Activaràs el cos i beneficiaràs el cor, les articulacions, el sistema nerviós, la microcirculació…
  • Finalment, visita al fisioterapeuta de tant en tant perquè et valori, t’aconselli i t’ajudi en la teva recuperació, el teu rendiment o senzillament en el teu dia a dia. La teràpia manual és una de les millors eines per testar els teus teixits i posar-los a punt.

Confia en els professionals que tenen molt a dir-te sobre com millorar el teu estat de salut. El teu dia a dia et pot prevenir de moltes lesions.

Marta Ballester,

Fisioterapeuta col.3929

SEGUEIX-NOS A: facebook.com/vitalcem/

LOGO-VITALCEM-png

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s